Nakon što smo pogledali film “Vlak u snijegu” i posjetili željeznički kolodvor u Budinščini, djeca su pokazala osobit interes za vlak, stoga su aktivnosti unutar skupine bile usmjerene na vlak i željeznički promet. U sobi dnevnog boravka djeci su bili ponuđeni različiti poticaji na temu željezničkog prometa, a najveći interes djeca su pokazala za simboličku igru putnika u vlaku, konduktera i strojovođe. Često smo izvodili i igru s pjevanjem “Došla majka s kolodvora” za koju djeca još uvijek pokazuju interes.
U simboličkoj igri putnici u vlaku bili su najčešće likovi iz filma “Vlak u snijegu” te su se djeca često odijevala u odjeću sličnu onoj koju su isti likovi nosili. Odjeća koju su djeca nosila bila nam je izvrstan poticaj u vrijeme Maškara.
Kada su djeca počela gubiti interes za temu “Vlak”, započeli smo s novom temom. Prilikom posjeta željezničkom kolodvoru sreli smo konje na obližnjem imanju te smo započeli razgovor o tome kako su nekada ljudi putovali. Zanimalo nas je jesu li tada ljudi imali automobil, motocikl, bicikl i sl. Otkrili smo kako su za prijevoz ljudi često koristili kola koja su vukli konji ili krave. Djeci je bilo vrlo zanimljivo promatrati različita kola i kočije koja su im bila ponuđena u centru građenja te su ih koristila za prevoženje različitih ponuđenih materijala (“bale sijena”, drvene grančice itd.)
Budući da su djeca više vremena provodila u centru građenja, počela su pokazivati interes i za druga prijevozna sredstva. Nekoliko je dječaka često provodilo vrijeme u otiskivanju tragova traktorskih guma u plastelinu, stoga smo osmislili aktivnosti na temu traktora. Dječak B.L. u vrtić je donio svoju igračku te je djeci opisivao dijelove traktora i što se sve s traktorom može raditi, također je prepričavao svoje doživljaje o vožnji na traktoru. Djeca su s velikim interesom slušala što im dječak B.L. govori te su mu rado postavljala pitanja.
Kako bi smo još više potaknuli interes djece za navedenu temu, zamolili smo odgojiteljicu A.V. da u vrtić dođe s traktorom. Djeca su bila vrlo uzbuđena te su promotrila traktor sa svih strana, postavljala su odgojiteljici pitanja o traktoru, a odgojiteljica A.V. strpljivo im je objasnila sve što ih je zanimalo. Osim traktora odgojiteljica je djeci prikazala prikolicu te vrtni alat. Prikazani alat možda će nam biti poticaj za buduće aktivnosti. Ovim putem zahvaljujemo odgojiteljici A.V. na prezentaciji!