S temom jesenskih plodova započeli smo kada je dječak D.B.P. u skupinu donio tikve koje su djeci bilo vrlo zanimljive zbog njihova oblika. Nakon toga ostala su djeca također počela donositi tikvice različitih veličina i boja koje su nam bile izvrstan poticaj za aktivnosti u skupini. Centri aktivnosti bili su opremljeni raznovrsnim poticajima na temu tikva/bundeva, a kroz različite likovne aktivnosti djeca su nastojala prikazati boje i uzorke koje su uočila na tikvicama.
Aktivnost za koju su djeca pokazala najveći interes bila je priprema bučnice. Vrlo im je zanimljivo bilo skidanje kore i uklanjanje koštica iz unutrašnjosti, kao i sama priprema i razvlačenje tijesta.
Aktivnosti vezane za tikve završili smo izradom lika “Jesenka” čija je glava napravljena baš od tikve! Prilikom izrade Jesenka djeca su zapazila detalj – “kukuruznu kosu” te nas je taj detalj usmjerio prema istraživanju kukuruza.
Hej Jesenko! Baš si šik!
Od čega je taj tvoj lik?
Moja glava, tikva prava.
Kukuruzna mi je kosa, a krumpirić mjesto nosa.
Prilikom promatranja kukuruza djeca su otkrila kako zrna mogu lako skinuti prstima te su upravo u toj aktivnosti provodila najviše vremena. Isto tako velik interes pokazala su za igru prevoženja i presipavanja zrnja iz posude u posudu.
Kroz različite likovne aktivnosti nastojali smo prikazati klip kukuruza, a zatim smo kukuruz povezali s danima kruha.
U skupini smo razgovarali o procesu izrade kruha te smo otkrili kako, osim kukuruza, postoje i druge žitarice koje se koriste za pripremu brašna/kruha. Igrokazom “Mala koka i zrno pšenice” pobliže smo se upoznali s koracima koji su potrebni za pripremu kruha, a zatim smo i mi odlučili pripremiti kruh.